středa 3. července 2019

AK - kapitola 24


Kapitola 24 – Lhostejné první setkání


Dveře do audienční síně byly složitě zdobené a působily důmyslným dojmem. Dva rytíři stojící před dveřmi kývli naším směrem.

Jak jsem čekal, dlaně jsem měl zpocené z nervozity.

Po signálu lorda Kristoffa rytíř otevřel dveře.

Vstoupil jsem do audienční síně a díval se dopředu. Od dveří se rozkládal červený koberec a podél byli v řadě lidé oblečení jako rytíři v čele se sirem Eckartem. Na druhé straně byla další skupina lidí, co vypadali jako úředníci. Vytvářeli špalír vedoucí ke stupínku. A vpředu bylo Jeho Veličenstvo král. Jak jsem slyšel ze zkazek, měl krátké stříbrné vlasy, pár pramenů mu spadalo do jeho modrých očí, a pevnou postavu. Jeho pohledné vzezření působilo ostrým dojmem. Pravděpodobně jsem spatřil jeden z důvodů, proč se mu říkalo „Odměřený král”.

„Vaše Veličenstvo, přivedl jsem princeznu Shane,” představil mě lord Kristoff.

„Omlouvám se za nesnáze. Přijela jsi z takové dálky až do Casparu. Vítej, jsem Leonhart Caspar, vládce této země. Rád tě poznávám.”

Jeho hlas byl tichý a jasný. Výraz se mu nijak nezměnil.

„Já jsem Shane Orannia. Jsem vám vděčná, že jste mi dal takovou čest sňatku s vámi. Také vás ráda poznávám.”

Ačkoli jsem přemýšlel o spoustě věcí, v hlase mi ta moje nervozita nijak nezazněla.

V té odmlce mě král Leonhart oslovil: „Vidím, že sis s sebou nepřivezla žádné služebné, budeš v pořádku? Pokud budeš cokoli potřebovat, hned mi dej vědět.”

Správně, z Orannie jsem si nikoho nepřivezl. Alex mi poradil, abych si s sebou někoho vzal, ale já to odmítl. To proto, že jsem chtěl byť jen o kousek snížit možnost, že by se na moje tajemství přišlo.

„Velmi vám děkuji. Nedávno mi představili Eliase, takže si myslím, že ve svém každodenním životě nebudu mít žádné těžkosti. Kromě toho mě v mé domovině naučili tak, abych všechno zvládla sama.”

Vážně jsem nechtěl, aby se počet lidí kolem mě zvýšil. Myslel jsem si, že Jeho Veličenstvo to bralo stejně, ale přemýšlel jsem, jestli jsem vážně vypadal, že nic nezvládnu?

„Vážně? V budoucnu bude třeba, aby ses účastnila různých oficiálních události jako královská choť. Čeká nás spoustu těžkostí, ale společně to zvládneme.”

To byla laskavá slova, o kterých jsem si nemyslel, že by je řekl „Odměřený vládce”, ale jeho výraz se vůbec nezměnil.

„Ano. Pokud to bude něco, co zvládnu, jakkoli pomohu. Ať spolu vycházíme.”

Potom mě představili ostatním přítomným lidem a moje první setkání s králem Leonhartem skončilo.




Když jsem se vrátil do své komnaty, Elias připravoval čaj.

„Zdáte se unavená, princezno Shane. Připravil jsem čaj, tak se prosím posaďte.”

„Moc vám děkuju. Taky se posaďte, Eliasi. Posaďte se se mnou, prosím.”

Zdálo se, že zabralo, jak jsem ho prvně přiměl se se mnou posadit. Tentokrát poslušně připravil čaj pro dva lidi.

„Jaký byl váš první dojem z Jeho Veličenstva?”

„Hm, oproti jeho rozšířené přezdívce na mě mluvil vlídně. Akorát že už jsem byla nervózní jen z Jeho Veličenstva, ale kromě něj tam bylo spoustu jiných skvělých lidí, takže jsem byla extra napjatá. Kvůli tomu jsem nakonec mluvila lhostejně.”

Vyměnili jsme si jenom pár slov. A tak jsem o králi Leonhartovi nevěděl téměř nic.

„Tak potom nevadí, když se přinejmenším v mé přítomnosti uvolníte. Moje společenské postavení také nevyžaduje, abyste ke mně mluvila uctivě. Nemám v povinnosti hlásit nic o vašich záležitostech, takže se nemusíte bát. Ačkoli kdyby se mě na něco zeptali, možná bych musel více méně odpovědět...”

Pohled na Eliase, jak se škrábal po tváři, mě zahřál u srdce. Jeho výraz se moc nezměnil, podobně jako u krále Leonharta. Ale jelikož jsem donedávna byl prostý člověk, měl jsem pocit, že s panošem se dalo vycházet lépe než s nejvyššími úředníky země.

„Děkuju. Takže přijmu tvou laskavou nabídku.”

Když jsem takhle odpověděl, Elias vypadal o něco šťastnější. Také jsem byl rád, že mi netrvalo tak dlouho naučit se rozeznávat jeho výraz.

Chtěl jsem i s králem Leonhartem mít vztah na takovéto úrovni, ale nynější problémem byl svatební obřad a můj debut za 10 dní.
--------------------------------------------

Hlavní stránka

<Předchozí>...<Následující>

3 komentáře:

  1. Děkuji za překlad. :D Jen mám trochu problém pobrat to tykovykání. Shane si s Eliasem tyká nebo vyká? :p Těším se na pokračování. Zatím je to miloučká pohádka, ale pořád od toho čekám víc romance. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já věděla, že mi tam to jedno "ty" uteklo... Původně vykání, teď si tykají... A do budoucna to asi stejně nebudu řešit, takový problémy!

      Vymazat
  2. král, úředníci a co královy manželky ty nebyly zvědavé na nový přírůstek že nešmírovaly někde za závěsem :)

    OdpovědětVymazat