sobota 27. dubna 2019

TS2 - kapitola 32


Kapitola 32 – Projev


Tang Feng si rychle uvědomil, že se Lu Tianchen a Charles spolčili, aby ho dostali do pasti. V tomto případě, kdyby se držel míry spotřeby těch dvou, nevydržel by do konce natáčení.

Ano, rád vydělával peníze a stejně rád je utrácel, ale to neznamenalo, že rád bankrotoval nebo rád sledoval, jak ostatní rozhazují jeho těžce vydělané peníze. Ale tohle byl od začátku Tang Fengův nápad, nemohl to jen tak odvolat.

Ale nebyl ten typ člověka, co by jen tak seděl a čekal, až ho někdo zastřelí. Jelikož ti dva chtěli proti němu intrikařit, pak ho neviňte z nezdvořilosti.

Kdokoli platí, je šéf. Tang Feng začal nejvyšší rychlostí komunikovat s hotelem. Nejenom že zrušil to luxusní apartmá, ale také pokoj hned stáhl na pokoj pro dva. Přebytek z poplatku za pokoj se dal použít na vyrovnání poplatku za snížení třídy pokoje.

Snídaně? Zrušit!

Dodatečné služby jako soukromé masáže atd.? Zrušit!

Přehnaně extravagantní pokojová služba? Všechno zrušit!

Když Tang Feng všechno tohle udělal, šel do práce. Co se týkalo toho, jak Charles a Lu Tianchen zareagují, až se vrátí na pokoj a zjistí, co udělal, to s ním nemělo co dělat.

Dneska měl on a Gino natáčet scénu na evropském bále. Přísně řečeno netančili spolu na bálu otevřeně, ale spíš jako dva uprchlí mnichové následovali matně znějící hudbu v zahradě. Pohupovali se v tanci, co patřil jenom jim.

Potom byla dlouhá, velkolepá, ohnivá a vášnivá scéna. Čekalo se, že celá ta scéna se bude točit více než týden.

Ve staré budově v Los Angeles se štáb připravoval na závěrečnou scénu. Už před týdnem produkční společnost pozvala profesionální tým, co měl zařídit natáčecí lokaci.

Film se odehrával v Evropě v 19. století, kde ti dva mnichové přišli do ne tak vzdálené Británie. Britové této doby zrovna zakusili křest průmyslové revoluce – ačkoli lidé stále měli víru v náboženství, většina z nich víc věřila vědě. Tato generace byla plná sebevědomí a naděje v budoucnost.

A tohle bylo přesně místo, kam Chris za ty tři uplynulé roky cestoval, a rozhodl se, že to bylo dobré místo, kde se usadit.

Vývoj různých technologií obrodil Viktoriánskou éru, obohatil architekturu a představil nové stavební materiály. Většina zdejšího nábytku měla nádherné křivky, vyčnívající zdobení a komplexní vyřezávané kostry.

Výzdoba v síni se držela nádherných a složitých detailů Viktoriánské éry. Středový strop zdobily sádrové růže a kruhové stěny byly vytapetované květinovými tapetami. Spodní lemy tapet byly překryté řeckými římsami, co skryly přechod mezi zdí a podlahou. Aby se vytvořila uspokojivější kompozice, podlaha byla vykládaná ozdobnou barevnou dlažbou v různých geometrických vzorech.

Když Tang Feng a Gino dorazili na místo, nemohli si pomoct a udivila je režisérova pozornost k detailům. Jak vkročili do tanečního sálu, vážně se zdálo, jako kdyby se vrátili do Británie 19. století.

Nejenom že ty téměř dokonalé dekorace dodaly filmu barvu, ale také hercům umožňovaly se rychleji přepnout do svých postav.

Chris a Tang utekli až do Británie, kde se zbavili svých černých mnišských kuten. Chris vzal Tanga ke krejčímu, aby mu vzali míry, a objednal mu oblečení. Za posledních pár let se mu podařilo si něco našetřit, a tak by měl utratit peníze na Tangovi, co si to zasloužil.

V této chvíli byli Tang Feng a Gino v maskérně, oblékali se do kostýmů a líčili se. Díky viktoriánskému oděvu se Gino, co normálně působil jako playboy, v mžiku proměnil na hrdého šlechtice. Když si tenhle dareba řádně oblékl kostým, dokonce se několikrát prošel kolem Tang Fenga, jako kdyby říkal: „Podívej se, jak jsem pohledný!”

Ale když se Tang Feng řádně oblékl, poslušně zavřel pusu.

„Myslím, že jsi ten nejpohlednější orientální muž ve formálním viktoriánském oděvu.” Gino nijak nešetřil slovy obdivu k druhému muži.

Pokud Gino vypadal jako šlechtic z 19. století, co vyšel z obrazu, pak Tang Feng byl klasická čínská krása. Když se oblékl do západního formálního oděvu, nejenom že to nevypadalo nepříhodně, ale dokonce v tom bylo ještě víc záhadného potlačení vlastního já. Což byl přesně ten pocit, co chtěl režisér Li Wei předat publiku.

Když se Tang Feng poprvé setkal s režisérem Li Weiem, už tančil tango s Lu Tianchenem a během tréninkových lekcí Skutečné hvězdy se ještě víc zlepšil. Teď neměl žádný problém tančit tango nebo jakýkoli jiný společenský tanec, ale zanedlouho po začátku natáčecí sekce narazil na problém.

Tango mezi Tang Fengem a Ginem nedokázalo vyjádřit pocity, co režisér Li Wei chtěl. Tohle byl další případ, kdy výkon herců nedokázal splnit očekávání, takže to přidávalo chvilky, kdy v intimních scénách páru režisér neustále volal „střih”.

Ve filmech bylo běžné, že dva hlavní hrdinové měli svou reputaci jako pohledný muž a nádherně skvostná žena, ale pokaždé když spolu hráli, způsobilo to, že o ně lidé nejevili zájem. Tohle bylo to takzvané „bez spojení” a „bez chemie”, což byl problém, kterému Tang Feng a Gino čelili.

Tohle nebyla nějaká maličkost, co by se dala vyřešit tím, že by trénovali společný tanec.

A tak se režisér rozhodl pozměnit hlášky, aby se prohloubila komunikace mezi dvěma hlavními hrdiny filmu a také aby se mezi nimi zvýšila chemie a mohli tudíž rezonovat s publikem.

Dalo by se říct, že do teď se Tang Feng v podstatě spoléhal na výraz v tváři a očích a pak dodatečné vyprávění, aby vyjádřil pocity své postavy, ale v druhé půlce filmu bude muset použít hlášky, aby prohloubil vzezření své postavy. Výborný projev herce mohl publikum ještě víc zaujmout. Naopak pokud byl hercův projev až příliš strašný, mohl způsobit, že publikum hned odejde.

Ginův projev vlastně nebyl špatný, ale když teď byl tváří v tvář Tang Fengovu projevu, najednou zeslábl.

Když oba lidé současně hráli pod vedením režiséra, Li Wei zjistil, že dřív mezi nimi bylo něco, co se dalo považovat za harmonickou atmosféru, ale teď se najednou nedokázali řádně shodnout. Důvod byl v podstatě takový, že dřív Tang Feng vlastně neměl žádné hlášky kromě jednoho nebo dvou slov, ale teď Tang Feng musel s Ginem vést dlouhé konverzace. Když se porovnali pod stejnou čočkou, jakmile Tang Feng začal mluvit, celá atmosféra přátelství byla najednou bohatší, ale jakmile Gino následoval se svou odpovědí, ta bohatá atmosféra najednou okamžitě zemdlela.

Kvůli tomu, že se závěrečné představení v tréninkových hodinách Skutečné hvězdy drželo v tajnosti, režisér Li Wei akorát věděl, že Tang Fengova angličtina byla velmi dobrá. Naprosto nečekal, že jeho pochopení řeči a projev dosáhne takové úrovně, že se vtělí do filmu. Takový hluboký projev, co herci vždycky zabralo tak 5 až 10 let specializace ve filmech, se vlastně objevil u začínajícího herce v jeho prvním roce. Bylo to naprosto mimo očekávání režiséra Li Weie.

„Režisére, pořád to není dobré? To je tak divné. Tang Feng a já jsme dřív byli vždycky kompatibilní, proč se ta chemie najednou vytratila? Co kdybychom se políbili, abychom chemii zvýšili?” Gino stále neznal režisérovy myšlenky a nevěděl, kde byl problém, a tak dál žertoval jako dřív, aby uvolnil napjatou atmosféru.

Naopak Tang Feng už zjistil, co si režisér Li Wei uvědomil. Konec konců byl zkušeným hercem veteránem. Ačkoli Ginův projev se mezi jeho vrstevníky nebral za špatný, normálně hrál jenom v komerčních, mainstreamových filmech. Režiséři takových filmů obvykle neměli tak přísné požadavky. A také v takových filmech nebylo třeba, aby byl herec schopen vyjádřit hluboké emoce v jednu chvíli a žal v další.

Pocity některých postav se vyjadřovaly jejich hláškami a Ginovi se nedostávalo právě emocí postav.

Momentálně byli přítomni všichni ze štábu i vedlejší herci. Režisér Li Wei se rozhodl, že nejprve nechá výkonného režiséra a jeho asistenta natočit scény s vedlejšími herci, zatímco on si do soukromé místnosti zavolal Tang Fenga a Gina, aby Ginovi řekl pravdu, aniž by u toho byli ostatní.

„Můj projev není dostatečně dobrý?” Gina tento náhlý problém velmi překvapil. Ovšem nepřekvapilo ho tohle, ale to, že Tang Feng – Asiat, jehož rodným jazykem nebyla angličtina – měl silnější projev než on.

„Tang Fengu, ty můžeš jít jako první. Musím si s Ginem promluvit.” Režisér poslal Tang Fenga z místnosti a pak se otočil a zavřel dveře.

Tang Feng před dveřmi čekal zhruba půl hodiny, než Gino vyšel. Trochu se o tuto velkou hvězdu bál, ale Gino nevypadal, jako kdyby bylo něco špatně. Když spatřil Tang Fenga, mávl mu a pak k němu přiběhl.

„Už jsem to s režisérem prodiskutoval. Moje hlášky se nebudou nahrávat na scéně, ale až později.” Jak to Gino vysvětloval, usmíval se, jako kdyby návrh režisére Li Weie snadno přijal.

„Rozumné rozhodnutí.”

Gino přimhouřil oči na Tang Fenga, usmíval se se skrytými úmysly. „Nečekal jsem, že tvůj projev bude tak dobrý. Dokonce jsi mě překonal. Není divu. Já, Gino, mám vskutku dobrý cit pro lidi. Kromě toho, že jsem souhlasil s žádostí režiséra, jsem se ho také zeptal na názor.”

„Názor na co?”

„Když budu mít čas, zajdu za tebou a nechám si od tebe, od mistra projevu, poradit. Za odměnu tě občas pozvu na jídlo nebo tak něco. Nebo pokud chceš za odměnu moje tělo, taky mi to nevadí,” řekl Gino bez vážného vzezření.

Ale díky tomu se Tang Fengovi vlastně ulevilo. Bál se, že to zraní hrdost této velké hvězdy a že to tedy zničí jejich přátelství. Ale teď to vypadalo, že Gino vážně měl to, co bylo třeba k tomu, aby se stal velkou hvězdou – pozitivní přístup a srdce směřující k neustálému učení.

A opravdu, režisér Li Wei si brzy zavolal Tang Fenga, aby za ním přišel. Řekl mu spoustu květnatých slov, co znamenaly akorát to, že chtěl, aby Tang Feng pomohl svému partnerovi trénovat, a že Gino nebyl špatný člověk. Li Wei doufal, že si Tang Feng prostřednictvím tohoto filmu vypěstuje s Ginem dobrý vztah a že se to stane prvním krokem na jeho cestě do Hollywoodu.

Dobří lidé měli často pravdu.

Tang Fenga nezajímalo, že spolu budou muset strávit víc času. Čistě na základě toho, že Gino byl jeho filmovým partnerem, Tang Feng s Li Weiovou žádostí souhlasil.

Akorát, že když se ten den s Ginem domluvil, že se ráno sejdou v hotelu, najednou si vzpomněl, že momentálně zůstával ve standardním pokoji. A že tam s ním byli další dva lidé.

Než Ginovi znovu zavolal, Gino už si vypnul telefon.
------------------------------------------------

~ A tak si Tang Feng podřezal vlastní větev... ~
~ Stálo mě dobrý týden přemýšlení, než jsem přišla na nějaký vhodný ekvivalent termínu "line foundation", tedy projev... Pokud by někdo přišel s lepším návrhem, sem s ním! ~

2 komentáře: