úterý 30. dubna 2019

AK - kapitola 5


Kapitola 5 – Vypadá to jako magie


Ta věc, co Alex použil, byla magie.

Není to nezvyklé a vypadá to, že je široce rozšířená, i když ji nedokážou používat všichni. Naopak je mnohem větším překvapením, že existuje člověk, co o tom neví.

Podle Alexe se magií dá zapálit oheň, co se používá v běžných činnostech a na osvětlení. Pokud se použije technika vysoké úrovně, evidentně se dá změnit barva očí a vlasů.

„Tvoje černá barva je velmi nádherná, ale v téhle zemi nemá černá barva dobrý význam. Když to jde, je lepší si barvu změnit pomocí magie. Pokud máš nějakou oblíbenou barvu, obarvím tě.”

Jsem Alexovi vděčný za jeho návrh. Nechci se zviditelňovat, když už jsem svou existencí mimořádný.

Vytáhl jsem ilustrovanou encyklopedii a ukázal na jednu květinu. „Fialová je pěkná.”

To je barva mé oblíbené květiny, vistárie.

Ale na rychlo jsem to změnil na tmavě fialovou, protože kdybych měl tak jasnou barvu, tak by to očividně nevypadalo pěkně.

„Dobře. Tak takové budeš mít oči. Co se vlasů týče... nevadí ti světle šedá? Tak zavři oči.”

Pokud se na mě mluví rychle, tak tomu v řeči ještě hodně nerozumím.

Zavřel jsem oči, abych mohl aspoň trochu splynout s tímto světem.




Nakonec se moje zbarvení nezměnilo.

Alex řekl, že to je obtížná magie, takže se nedá nic dělat, ale vypadal přitom tak deprimovaně, že jsem se cítil provinile.

„Alexi, tím se netrap.”

Tak nějak jsem ho chtěl povzbudit slovy, co jsem se zrovna naučil, ale nedokázal jsem to tak snadno říct.

„Alexi, já, tady, můžu pracovat? Tady, černá, nevadí?” navrhl jsem, protože nebylo možné, abych navěky jedl a bydlel zadarmo.

I když se zdá, že na tomto světě je černá špatné znamení, také jsem chtěl vyjádřit, že vážně není nutné to měnit.

Když to Alex zaslechl, pohladil mě po vlasech a řekl: „Promiň.”

Zatímco jsem z jeho dlaně cítil teplo...

„I když mě hladíš po vlasech, kolik si myslíš, že mi je?!”

...vytanula mi na mysl nová pochybnost.

Slyšel jsem, že ještě nikdy neviděl mladého Asiata. Nicméně mě už je dvacet, víš...
--------------------------------------------

Hlavní stránka

<Předchozí>...<Následující>

1 komentář: