čtvrtek 31. října 2019

JAB1 - kapitola 13


Kapitola 13


„Nechápu to,” řekl Christian za týden a díval se na něj přes stůl v jídelně. „Proč je na tebe jako takovej kretén? Tedy vždycky je kretén, ale poslední dobou když přijde na tebe, je super kretén.”

Shawn potlačil povzdech. Christian měl samozřejmě pravdu. Rutledge se k němu celý týden choval jako blb. Ne že to pro něj bylo naprosté překvapení.

„No vážně, co jsi mu zabil kočku? Nebo—nebo jsi mu před dveřmi nechal zkrvavený kuře nebo něco?” Christian potřásl hlavou. „Musí to mít nějaké vysvětlení. Začíná to být absurdní. Lidi o tom začínají mluvit.”

Shawn ztuhl s šálkem kávy napůl cesty k ústům. „Mluvit?”

„To nic.” Christian se zašklebil, vypadal trochu nepříjemně. „Jen pár hloupých drbů.”

„Jakých drbů, Chrisi?”

Christian usrkl ze svého šálku kávy. „Někteří si myslí, že je podezřelé, že tě Rutledge nenechal propadnout.”

Shawn přestal dýchat. „Cože?”

„Někteří říkají, že jsi ho vydíral, aby ti dal dostatečnou známku. Řekl jsem ti, že to je hloupé.”

Shawn se uvolnil, opřel se o svou židli. „Jo. Hloupé.”

„Vlastně je to trochu divné, nemyslíš? Myslel jsem si, že tě vážně nechá propadnout. Ale to ne a teď se k tobě chová jako totální kretén. Celé to je divné.” Christian mu věnoval zkoumavý pohled. „Jsi si jistý, že přede mnou nic neskrýváš?”

Shawn pocítil štípnutí viny. Napil se kávy a podíval se na svůj šálek. „Možná.”

„Dobrá, vysyp to,” řekl Christian a upřel na něj oči.

Shawn začal prstem přejíždět po okraji šálku, zkoumal jeho tvar. „Já... vzpomínáš si na tu radu, co jsi mi dal? Ohledně Rutledgea?”

Christian se uchechtl. „To myslíš flirtovat?”

„Rutledge mi nedal ucházející známku, protože se nade mnou smiloval, Chrisi.”

Christian stáhl obočí; a pak mu spadla brada. „To ne. Ty ses vážně držel mé rady?”

Shawn se zašklebil. „Ne přesně.” Shlédl na sendvič na talíři a tahal za sýr, co přečníval po stranách. „Udělal jsem víc než flirtování.”

Cinknutí ho přimělo vzhlédnout. Christian upustil svou vidličku a teď se na něj díval doširoka rozevřenýma očima. „To si děláš srandu.”

„Kéž by.”

Christian se rozhlédl kolem a pak si přitáhl židli blíž. „Takže co tě přiměl udělat?”

„Co myslíš? Určitě jsem mu ho nehonil.”

„Má ty dobroto. Tys ho vykouřil?”

Shawn úsečně kývl.

Christian se krátce zasmál. „Jů, nikdy mě nenapadlo, že bys s ním doopravdy flirtoval, o to méně... Takže jaké to bylo? Teda tím myslím, přišlo ti to nechutné?” Srkal svoji kávu.

Shawn byl v pokušení říct ano. Všechno by díky tomu bylo jednodušší. Ale nedokázal se přimět lhát.

„Ne,” řekl Shawn. „Bylo to v pohodě. Dokonce i poprvé.”

Christianovi zaběhla káva a začal kašlat.

„Poprvé?” řekl, když jeho kašel pominul. „To chceš říct, že jsi to dělal víc než jednou? Pořád tě to nutí dělat kvůli známkám?”

Shawn přemýšlel, jestli děvkařit pro známky bylo lepší než děvkařit pro peníze. Nebyl si jistý.

„Hele...” Shawn si rukou promnul oči. „Vážně o tom nechci mluvit. Jo, trvalo to pár týdnů, ale důležité je, že to skončilo. Ukončil jsem tu úmluvu.”

„Ale udělal jsi, ty víš... ojel jsi ho?”

„Jo,” řekl Shawn, zápolil, aby zachoval klidný hlas. „Ojel jsem ho. No, on mě.”

Christian se zašklebil, v hnědých očích mu tancovalo uličnictví. „Jaký byl? Stál za to?”

Shawn se křivě usmál a potřásl hlavou. „No tak, musíme o tom mluvit?”

„Samozřejmě že o tom musíme mluvit! Měl jsi sex s Rutledgeem! S Rutledgeem!”

„Pšt,” zasyčel Shawn a rozhlédl se. „Nechci o tom mluvit. Není o čem mluvit. Nebylo to— nebylo to špatné, ale evidentně jsem rád, že je po všem.”

Cítil na sobě Christianův pohled, nezvykle vážný a hodnotící.

Shawn se pod jeho zkoumáním ošil. „Co?”

„Tak proč je tak naštvaný, když je po všem?” řekl Christian a zabubnoval prsty na stole.

Shawn měl jeden nápad proč, ale nechtěl o tom přemýšlet. „Nemám ponětí.”

Christian mu věnoval skeptický pohled, ale už na něj netlačil a shlédl do svého šálku. Ztichl, na tváři měl vzdálený, zamyšlený výraz.

Shawn se na svého kamaráda podíval. Tak ho tak napadlo, že Christian byl celý den roztržitý. „Děje se něco?”

Christian vzhlédl. „Vlastně ne. To jenom... znáš Milu?”

„Milu?”

„Holku z Rutledgeovy třídy? Velmi pěkná, dobře vyvinutá, tmavé vlasy?”

Shawn pokrčil rameny. „Je to velká třída. Nemůžu říct, že bych si ji vybavoval. Co s ní?”

„Pozvala mě do trojky.”

Shawn pozvedl obočí. „A v čem je problém? Vždyť to není tak, že jsi ještě trojku nedělal.” Bylo vlastně velmi málo věcí, co Christian ještě neudělal. Jeho kamarád měl někdy tolik oplzlých nabídek, že to bylo hloupé. Tenhle kluk se ani nemusel snažit. Kdyby Christian nebyl tak zatraceně sympatický, všichni kluci by ho nenáviděli.

„Problém je v jejím příteli,” řekl Christian.

„Co s ním? Znáš ho?”

Christian zaváhal. „Vlastně ne. Ale viděl jsem ho tu. Vždycky ji po škole vyzvedává.”

Shawn si odfrkl, konečně si uvědomil, o kom jeho kamarád mluvil. „Ten normální kluk, do kterého jsi celé věky zamilovaný?”

„No tak, nejsem do něj zamilovaný,” řekl Christian s pokřiveným úsměvem. „Ani nevím, jak se jmenuje.”

Shawn mu věnoval pohled, co říkal: Prosím. „Jo, nejsi do něj zamilovaný. Jen na něj zíráš a slintáš, kdykoli ho vidíš.”

„To ne.”

„Ale jo.”

Christian se zasmál. „Fajn. Možná. Ale jenom trošku. Ale no tak, kdo není? Všechny holky na něj zírají a slintají, kdykoli přijde. Ten chlápek je absurdně pohledný.”

„Takže v čem je problém?” zeptal se Shawn. „Neměl bys být šťastný, že s ním budeš mít sex?”

Christian se na něj podíval, jako kdyby byl hlupák. „Je normální. Nebude to taková trojka. Jen se podělíme o jeho přítelkyni; to je celé. Možná se mýlím, ale mám pocit, že je to celé Milin nápad – vždycky se mnou flirtuje a nemyslím si, že on by vůbec věděl, že existuju. Nemyslím si, že je zase až tak rád, že mě pozvala, abych se k nim přidal. Nevím... mám dojem, že je majetnický typ.”

„Zamilovaný jenom trošku, jo,” škádlil ho Shawn. „Opravdu jenom trošičku.”

Christianovi zrudly uši. „Ach, ticho. Každopádně to je ten problém: nejsem si jistý, jestli je tahle trojka dobrý nápad. Ten chlápek mě pravděpodobně bude nenávidět, že mám odvahu dotknout se jeho holky.”

„Tak jí řekni, že to nemůžeš udělat.”

„Už jsem jí řekl, že jo.” Christian se na něj rozpačitě podíval. „Nemohl jsem odolat, že budu mít šanci vidět ho nahého.”

Shawn potřásl hlavou. „Jsi beznadějný, chlape.”

Christian se zašklebil. „Alespoň nespím s profesorem Kreténem. No tak, řekni mi, že ho má malýho! To by mi udělalo den!”

Shawn protočil oči a potřásl hlavou. „Nemá ho malýho. A už s ním nespím. Skončili jsme.”

Zvedl svůj šálek a přinesl si ho ke rtům, vyhnul se Christianově pohledu. Pomyslel na to, jak se na něj Rutledge během vyučování díval: naštvaně a tak zatraceně intenzivně, že z toho okamžitě ztvrdl. Pomyslel na to, jak půlku přednášky strávil tím, že si představoval, jak před Rutledgeem padne na kolena a vykouří ho. Přímo tam před všemi ostatními studenty. Pomyslel na svoje další fantazie: jak si chtěl vylézt Rutledgeovi na klín, umlčet ho polibky a pak si strčit jeho penis—

„Jsi v pohodě?” řekl Christian. „Vypadáš zarděle.”

Shawn se přinutil k úsměvu. „Jo, jsem v pohodě.”

Prostě pěkné.
--------------------------------------------


~ Jenom taková poznámka na okraj. Christian není jen taková vedlejší postava, dokonce má vlastní knížku (2. díl). Jestli na něj dojde i s překladem, to je samozřejmě věc druhá... ~

~ Nedávno se tady v komentářích zmínila novela "The Scum Villain's Self Saving System". Hádejte co, na rok 2020 je naplánované anime. PV ke shlédnutí zde. Možná dokonce překousnu i tu 3D animaci. (ノ^ヮ^)ノ*:・゚✧ ~

~ A někdy v listopadu by se mělo začít vysílat "Those Years I Opened a Zoo". Což by dle novely mohlo být také celkem zajímavé. ~



Hlavní stránka


<Předchozí>...<Následující>

3 komentáře: