sobota 25. ledna 2020

GDC - kapitola 56


Kapitola 56 – Jedy (1)


Stále jasně neslyšel, co to bylo za jméno. Do tváře se mu nahrnula krev. Jak hlava, tak klouby u údů jej z toho horka bolely. To zvonění v uších stále pokračovalo.

Když se Wei WuXian znovu probudil a otevřel oči, nespatřil černý strop podzemní jeskyně, ani Lan WangJiho bledou, přesto pohlednou tvář, ale spíš dřevěnou desku. A na té desce byla nakreslená série směšných líbajících se hlav.

To byly črty, co nakreslil na vlastní posteli na Lotosovém Molu.

Wei WuXian ležel ve své vlastní posteli. Jiang YanLi četla knihu, hlavu měla skloněnou. Když spatřila, že se probudil, její jemné obočí okamžitě poskočilo a odložila knihu stranou. „A-Xiane!”

Wei WuXian: „Sestři!”

Podařilo se mu vstát z postele. Údy ho přestaly pálit, ale pořád se cítil slabě. I hrdlo měl trochu vyschlé. Wei WuXian se zeptal: „Jsem zpět? Kdy jsem se dostal z jeskyně? To strýček Jiang vzal lidi, aby mě zachránil? Kde je Lan Zhan? Kde je Jiang Cheng?”

Dřevěné dveře se otevřely. Jiang Cheng vešel s bílým porcelánovým hrncem, co mu visel z ruky, jeho hlas byl drsný. „Kvůli čemu křičíš?”

Když domluvil, otočil se na Jiang YanLi: „Sestři, ta polévka, co jsi uvařila. Donesl jsem ji.”

Jiang YanLi si vzala hrnec a nabrala obsah zevnitř do misky.

Wei WuXian: „Jiang Chengu, ty mizero, pojď sem!”

Jiang Cheng: „Proč bys chtěl, abych přišel? Chceš pokleknout a poděkovat mi?”

Wei WuXian: „Dostal ses sem po celých sedmi dnech— tos mě chtěl zabít?!”

Jiang Cheng: „Zabili tě? Tak kdo to se mnou teď mluví?”

Wei WuXian: „Jsem si jistý, že z Hory soumračné říčky do Yunmengu to trvá jenom pět dní!”

Jiang Cheng: „Co jsi hlupák? Počítal jsi jenom s dobou na návrat a ne cestu zpět? Ani nemluvě o tom, že když jsem se tam dostal, musel jsem lidi vést a pátrat po celé hoře, abych našel ten starý banyánový strom. Pak vykopat díru, co Wen Chao a jeho lidé zasypali, a zachránit tě. A to všechno během sedmi dní. Kde je tvůj vděk?!”

Když o tom Wei WuXian popřemýšlel, uvědomil si, že vážně zapomněl započítat dobu, kterou trvalo se dostat zase zpět na horu. Neměl slov. „Zdá se, že to tak vážně bylo. Ale proč mi to Lan Zhan nepřipomněl?”

Jiang Cheng: „Je otrávený, jen se na tebe podívá, a ty čekáš, že zachytí všechno, co jsi řekl?”

Wei WuXian: „To máš pravdu!”

Jiang YanLi zrovna skončila s polévkou a předala mu ji do rukou. V polévce byl lotosový kořen a žebra nasekaná na kousky, masíčko růžové a povrch uvařený doměkka. S horké polévky se vznášela bohatá vůně. Wei WuXian během těch dnů v jeskyni nic nejedl. Nemohl nijak zvlášť brzy sníst nic pevného, takže tohle bylo tak akorát. Jen co své kultivační sestře poděkoval, okamžitě začal jíst a misku si držel blízko u sebe. „Kde je Lan Zhan? Taky jste ho zachránili, ne? Je tady? Nebo se vrátil ke své sektě v Gusu?”

Jiang Cheng: „Nesmysl. Přece jenom není z naší sekty, tak proč by sem chodil? Samozřejmě že se vrátil zpět do Gusu.”

Wei WuXian: „Šel zpět sám? Tam v Gusu, jeho sekta...”

Než mohl domluvit, dovnitř vstoupil Jiang FengMian.

Wei WuXian odložil misku. „Strýčku Jiangu!”

Jiang FengMian: „Klidně seď.”

Jiang YanLi předala Wei WuXianovi kapesník, aby si otřel ústa. „Je to dobré?”

Wei WuXian si kapesník nevzal. Místo toho přehnaně našpulil pusu. „Ano!”

Jiang Cheng: „Copak nemáš vlastní ruce?!”

Jiang YanLi s úsměvem otřela Wei WuXianovi ústa a bradu a s miskou v rukách vesele odešla. Jiang FengMian se posadil na místo, kde předtím seděla. Věnoval porcelánovému hrnci letmý pohled a zdálo se, jako by chtěl taky ochutnat, ale Jiang YanLi už misku odnesla.

Jiang Cheng: „Otče, lidé ze sekty Wen stále nevrátili naše meče?”

Jiang FengMian odtrhl pohled od hrnce. „Posledních pár dní oslavují.”

Wei WuXian: „Co oslavují?”

Jiang FengMian: „Že Wen Chao bez pomoci zabil Xuanwua masakru.”

Jak to Wei WuXian zaslechl, skoro spadl z postele. „Zabila ho sekta Wen?!”

Jiang Cheng se ušklíbal: „A co? Myslel sis, že řeknou, že jsi ho zabil ty?”

Wei WuXian: „Ti wenští psi mluví nesmysly, nemají žádnou důstojnost. Jasně ho zabil Lan Zhan.”

Jiang FengMian mu věnoval úsměv. „Vážně? To je ale náhoda. Druhý mladý pán sekty Lan mi řekl, že jsi ho zabil ty. Takže kdo to vlastně byl?”

Wei WuXian: „Asi jsme oba udělali něco. Ale on byl hlavní přispěvatel. Já jsem šel akorát tomu zvířeti do krunýře a vyhnal ho ven. Lan Zhan na něj venku sám čekal. Zemřel až po šesti dlouhých hodinách.”

Popsal Jiang Chengovi a jeho otci, co se za posledních pár dní stalo. Když si to Jiang Cheng vyslechl, tvářil se komplikovaně. Promluvil teprve po chvíli: „Je to více méně to samé, co řekl Lan WangJi. Takže se zdá, že jste ho zabili spolu. Co je tvoje, je tvoje. Proč bys mu dal veškeré zásluhy?”

Wei WuXian: „To jsem mu nedal. Jen mám pocit, že v porovnání s ním jsem toho vážně moc neudělal.”

Jiang FengMian přikývl. „Dobrá práce.”

Byl schopný zabít čtyři sta let staré zvíře ve věku pouhých sedmnácti let. Bylo to mnohem víc než jen „dobrá práce”.

Jiang Cheng: „Blahopřeju.”

Tón jeho blahopřání zněl celkem podivně. Když Wei WuXian viděl, jak si založil ruce a pozvedl obočí, věděl, že se o něj zase pokoušely ty kyselé pocity. Zrovna teď se Jiang Cheng musel v duchu rozčilovat, proč to nebyl on, kdo zůstal v jeskyni, aby to zvíře zabil. Kdyby tam byl on, rozhodně by také dokázal udělat pár věcí.

Wei WuXian se zasmál. „Jaká škoda, že jsi tam taky nebyl. To by ses taky mohl podělit o nějaké ty zásluhy. Také by sis se mnou mohl povídat a zahnat tu nudu. Dobrá nebesa, sedět celé ty dny tváří v tvář Lan Zhanovi mě téměř k smrti unudilo.”

Jiang Cheng: „Dobře ti tak, že ses nudil k smrti. Neměl sis hrát na hrdinu a neměl ses starat o takovou strašlivost. Kdybys na začátku ne...”

Najednou promluvil Jiang FengMian: „Jiang Chengu.”

Jiang Cheng se odmlčel, věděl, že řekl příliš. Hned byl zticha.

Jiang FengMian nevypadal, jako kdyby ho z něčeho vinil, ale jeho klidný výraz ještě víc zvážněl. „Víš, kvůli čemu je to, co jsi zrovna řekl, nevhodné?”

Jiang Cheng nízko svěsil hlavu. „Ano.”

Wei WuXian: „Je jenom naštvaný a mluví bez rozmyslu.”

Když Jiang FengMian viděl, jak se Jiang Chengova ústa a srdce stále neshodovala, jak se stále cítil vzdorně, potřásl hlavou. „A-Chengu, je pár věcí, které se nemůžou říct, ani když jsi naštvaný. Pokud jsi je řekl, znamená to, že jsi stále nepochopil heslo sekty Jiang, že jsi stále ještě...”

Vně dveří se ozval přísný ženský hlas: „Ano, nechápe to, ale co na tom záleží, když to Wei Ying chápe?!”

Paní Yu vtrhla dovnitř jako fialový blesk a přinesla s sebou chladný závan. Stála pět kroků od Wei WuXianovy postele, obočí měla pozvednuté. „'Pokusit se o nemožné' je přesně to, jaký je, ne? Šaškovat, i když věděl, že to jeho sektě přinese potíže?!”

Jiang FengMian: „Má paní, co tady děláš?”

Paní Yu: „Co tady dělám? Takový vtip, že se mě na něco takového ptáš! Vůdče sekty Jiangu, vzpomínáš si ještě, že jsem také vůdce Lotosového Mola? Vzpomínáš si ještě, že každý centimetr zdejší půdy je moje území? Vzpomínáš si ještě, kdo z těch dvou, jedním, co támhle leží, a druhým, co tady stojí, je tvůj syn?”

Takové otázky za ta léta slyšel nesčetněkrát. Jiang FengMian odpověděl: „Samozřejmě že ano.”

Paní Yu se hořce zasmála. „Vzpomínáš si, ale nemá smysl, pokud si jen prostě vzpomínáš. Wei Ying vážně nedokáže vystát, pokud nenadělá nějaké problémy, co? Kdybych tohle věděla, přiměla bych ho řádně zůstat na Lotosovém Molu, nikam bych ho neposlala. Vážně by se Wen Chao odvážil udělat něco dvěma mladým pánům ze sekty Lan z Gusu a sekty Jin z Lanlingu? A i kdyby ano, znamenalo by to, že jim došlo štěstí. Od kdy bylo na tobě, aby sis hrál na hrdinu?”

Před Jiang FengMianem musel Wei WuXian dopřát paní Yu trochu té důstojnosti. Vůbec neprotestoval, ačkoli si v duchu pomyslel: 'Neodvážil by se jim nic udělat? To není jisté.'

Paní Yu: „Tohle říkám tady a teď. Jen počkej. Jednoho dne dostane naši sektu do nějakého velkého maléru!”

Jiang FengMian vstal. „Promluvíme si, až se vrátíme.”

Paní Yu: „O čem si promluvíme? A až se vrátíme kam? Budu o tom mluvit přímo tady. Stejně se nemám za co stydět! Jiang Chengu, pojď sem.”

Jiang Cheng stál mezi svým otcem a matkou. Po chvilce váhání se přesunul na stranu své matky. Paní Yu ho držela za ramena a postrčila ho dopředu, aby ho Jiang FengMian viděl. „Vůdče sekty Jiangu, zdá se, že některé věci musím říct. Dobře se podívej— toto je tvůj vlastní syn, budoucí vůdce Lotosového Mola. I když se na něj mračíš jen kvůli tomu, že jsem ho porodila já, jeho příjmení je stále Jiang! ...Zdaleka nevěřím, že jsi neslyšel o tom, co si lidé venku povídají, že se vůdce sekty Jiang stále nepřenesl přes jistou nezávislou kultivátorku, i když už uplynulo tolik let, a že syna svého starého přítele považuje za svého vlastního; spekulují, jestli je Wei Ying tvůj...”

Jiang FengMian zakřičel: „Yu ZiYuan!”

Paní Yu také zakřičela: „Jiang FengMiane! Myslíš si, že se něco změní jen proto, že jsi zvedl hlas?! Myslíš si, že tě neznám?!”

Ti dva o té záležitosti debatovali venku. Hlas paní Yu byl po cestě hlasitější a hlasitější. Jiang FengMian se s ní také dohadoval, potlačoval svůj hněv. Jiang Cheng bezvýrazně stál na stejném místě. Po chvilce se podíval po Wei WuXianovi a najednou se také otočil k odchodu.

Wei WuXian: „Jiang Chengu!”

Jiang Cheng mu neodpověděl. Stačilo mu pár kroků a už zašel za roh chodby. Wei WuXian se mohl akorát vykutálet z postele a pronásledovat ho, táhnout své ztuhlé bolavé tělo. „Jiang Chengu! Jiang Chengu!”

Jiang Cheng kráčel kupředu, aniž by se zajímal o něco dalšího. Wei WuXian byl tak naštvaný, že se po něm vrhl a stiskl mu krk. „Odpověz mi, pokud mě slyšíš! To se chceš prát?!”

Jiang Cheng vyplivl: „Vrať se do své postele a řádně si lehni!”

Wei WuXian: „To nemůžu, musíme si to urovnat! Vážně nesmíš poslouchat ty přihlouplé nesmysly.”

Jiang Cheng chladně promluvil: „Jaké přihlouplé nesmysly?”

Wei WuXian: „Ty věci ti zašpiní ústa jen tím, že je řekneš. Oba moji rodiče byli skuteční lidé z tohoto světa. Nechci, aby mě ostatní přisuzovali jiným domácnostem!”

S paží kolem Jiang Chengových ramen se mu podařilo ho odtáhnout k dřevěnému zábradlí na druhé strany chodby. Posadili se spolu. „Buďme upřímní, neskrývej to tak rozmrzele ve svém srdci. Jsi vlastní syn strýčka Jianga, budoucí vůdce sekty Jiang. Samozřejmě že k tobě strýček Jiang bude přísnější.”

Jiang Cheng se po něm úkosem podíval.

Wei WuXian pokračoval: „Ale já to mám jiné. Já jsem syn někoho jiného. Oba moji rodiče jsou dobří přátelé strýčka Jianga. Samozřejmě že mi víc sleví. Takový důvod chápeš, ne?”

Jiang Cheng si odfrkl: „Není ke mně přísný, prostě mě nemá rád.”

Wei WuXian: „Jak by mohl existovat člověk, co nemá rád vlastního syna? Přestaň si myslet něco takového! Kdykoli spatřím někoho s prořízlou pusou, okamžitě ho zmlátím tak moc, že ho nepozná ani vlastní matka.”

Jiang Cheng: „Ale existuje. Nemá rád moji mámu, a tak nemá rád ani mě.”

Na tohle bylo vážně těžké namítnout.

Celý kultivační svět věděl, že třetí dáma Yu od mládí kultivovala spolu s Jiang FengMianem. Jiang FengMian měl vlídnou povahu, ale Yu ZiYuan měla přísnou povahu. Ti dva toho spolu moc nesdíleli. A tak i když bylo jejich zázemí shodné, nikdo je nespojoval jako pár. Později z hor přišla nezávislá kultivátorka ZangSe, prošla Yunmengem a náhodou se spřátelila s Jiang FengMianem. Při mnohých příležitostech spolu dokonce vyrazili na noční lov. Oba si toho druhého velmi vážili. Lidé předpokládali, že bylo velmi pravděpodobné, že se nezávislá kultivátorka ZangSe stane příští paní Lotosového Mola.

Ale brzy poté sekta Yu z Meishanu navrhla sektě Jiang z Yunmengu spojenectví prostřednictvím sňatku.

Tehdejší vůdce sekty Jiang o to měl celkem zájem, ale Jiang FengMian takové úmysly neměl. Nelíbilo se mu chování Yu ZiYuan a měl pocit, že by nebyli příhodný pár. Několikrát tu nabídku zdvořile odmítl. Ale sekta Yu z Meishanu nastavila několik faktorů a tlačili na Jiang FengMiana, co byl v té době stále celkem mladý a neměl se o co opřít. A kromě toho zanedlouho se nezávislá kultivátorka ZangSe stala kultivační partnerkou nejoddanějšího sluhy Jiang FengMiana a společně vyrazili vstříc západu slunce a cestovali kolem světa. Jiang FengMian to konečně vzdal.

Ačkoli se Jiang FengMian a Yu ZiYuan vzali, vždycky byli neochotným párem. Vždycky žili odděleně a vedli spolu ty nejnepříjemnější konverzace. Nikdo nevěděl, jaké další výhody získali kromě posílení moci svých sekt.

Zakladatel sekty Jiang z Yunmengu Jiang Chi se narodil jako samotářský kultivátor. Styl sekty byl upřímný a nevázaný. Chování paní Yu bylo přesně opačné. A Jiang Cheng podědil jak svůj vzhled, tak svou povahu po matce. Nikdy nebyl Jiang FengMianovi po chuti. Od narození ho mnoha způsoby učil, a přesto se stále nedokázal změnit, kvůli čemuž se vždycky zdálo, jako kdyby ho Jiang FengMian neměl moc rád.

Jiang Cheng odtáhl Wei WuXianovu paži a vstal. Vypustil ze sebe ten hněv. „Já vím! Vím, že nemám povahu, co se mu zamlouvá, že nejsem dědic, kterého chce. Myslí si, že si nezasloužím být vůdcem sekty, že nechápu heslo sekty Jiang, že v sobě vůbec nemám nádech sekty Jiang! To je všechno pravda!”

Zvedl hlas: „Ty jsi spolu s Lan WangJim zabil Xuanwu masakru a vykoupal ses v krvi! Jak moc je to skvělé?! Ale co já?!”

Udeřil pěstí do sloupu v chodbě, zaťal zuby. „...I já jsem celé dny pobíhal sem a tam, naprosto vyčerpaný, bez jediné sekundy odpočinku!”

Wei WuXian: „A co že tady máme heslo?! Musíš se ho držet jen proto, že to je heslo? Podívej se na pravidla sekty Lan z Gusu— je jich přes tři tisíce. Pokud by se lidé drželi každého z nich, byli by v tuhle chvíli ještě naživu?”

Seskočil ze zábradlí. „A kdo řekl, že být vůdcem sekty znamená, že se musíš držet stylu sekty? V sektě Jiang z Yunmeng už bylo tolik vůdců sekty, nevěřím, že všichni byli stejní. Dokonce i sekta Lan z Gusu měla vyvržence jako Lan Yi, ale kdo by zamítl její postavení a její schopnosti? Kdo by ji mohl přeskočit, když se mluví o slavných kultivátorech sekty Lan? Kdo by mohl pominout její techniku Vražda strunou?”

Jiang Cheng byl zticha, jako kdyby se konečně trochu zklidnil.

Wei WuXian mu znovu položil ruku na rameno. „V budoucnu z tebe bude vůdce sekty a já budu tvůj podřízený jako tvůj otec a můj otec. A co že sekta Lan z Gusu má svoje dva Nefrity? Sekta Jiang z Yunmengu bude mít své dvě Pýchy! Takže zmlkni. Kdo řekl, že si nezasloužíš být vůdcem sekty? To nikdo nemůže říct, dokonce ani ty ne. A pokud to řekneš, říkáš si o výprask.”

Jiang Cheng si odfrkl: „Vidíš, v jakém jsi teď stavu? Koho můžeš zmlátit?”

Jak mluvil, udeřil Wei WuXiana přímo doprostřed hrudi. Ačkoli mu už na to zranění po cejchovadlu aplikovali léčiva a obvazy, ten náhlý úder mu stejně způsobil nesmírnou bolest.

Wei WuXian zařval: „Jiang Chengu!!! Pojď na svou smrt!!!”

Jiang Cheng uhnul před jeho úderem a zakřičel: „Tolik tě to teď bolí, ale proč sis tehdy hrál na hrdinu?! Dobře ti tak! To ti dá lekci!”

Wei WuXian: „Hrál jsem si na hrdinu?! Ani já jsem neměl na výběr, jednal jsem rychleji, než jsem mohl přemýšlet! Přestaň utíkat, tentokrát ti to nechám projít. Musím se tě na něco zeptat! ...Někde u pasu jsem měl parfémový váček. Byl prázdný. Viděl jsi ho?”

Jiang Cheng: „Ten, co ti dala MianMian? Neviděl.”

Wei WuXian s lítostí vykřikl: „Později za ní zajdu, aby mi dala jiný.”

Jiang Cheng se zamračil. „Už jsi zase v tom. Ty ji vlastně nemáš rád, ne? Vypadá pěkně, ale je jasné, že nemá nijak zvlášť velké zázemí. Možná není ani učednicí. Zdá se jako dcera sluhy.”

Wei WuXian: „A co je špatného na sluzích? Já jsem také syn sluhy, ne?”

Jiang Cheng: „Jak se s ní můžeš srovnávat? Jaký sluha je jako ty, že ti tvůj pán loupe lotosová semínka a vaří ti polévku. Ani já jsem neochutnal!”

Wei WuXian: „Pokud chceš, prostě řekni sestře, aby ti uvařila. Správně, mluvili jsme o Lan Zhanovi. To mi Lan Zhan nenechal žádný vzkaz? Našli jeho bratra? Jaká je situace v jeho sektě?”

Jiang Cheng: „Čekal jsi, že ti nechá vzkaz? Máš štěstí, že ti nedaroval bodnutí. Šel zpět. Lan XiChena ještě nenašli. Lan QiRen je vyčerpaný prací.”

Wei WuXian: „A co vůdce sekty Lan? Jak je na tom?”

Jiang Cheng: „Zemřel.”
--------------------------------------------


~ Teď po x-sátém přečtení (a překladu) mi něco došlo. I když by to samozřejmě mohla být jenom moje teorie. Vzpomínáte na tu kapitolu, kde WWX ukradl LWJ měšec s penězi a podivoval se, že se k LWJ povaze vůbec nehodil? Je možné, že by to byl tento váček? To by znamenalo, že mu ho v mládí uzmul, celých deset a něco let ho schraňoval a používal... Anebo si to jen namlouvám? ~


Hlavní stránka
Postavy a pojmy


<Předchozí>...<Následující>

3 komentáře:

  1. Já myslím, že to bude určitě on.:) Taková vzpomínka na společnou chvíli. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já si myslím od samého začátku, že je to ten samý nebo nějaký podobný váček, který Lan Zhanovi tu situaci připomíná. :D Přeci jen dle mého ta jeskyně otřásla jeho milostným světem. XD Autorka mívá těch symbolů vždy celou hromadu, ale ne vždy čtenáři ty její narážky docvaknou. :D Děkuji za překlad další krásné části. I když se nám tu schyluje k jisté nemilé záležitosti... Tahle novela je jako nehoda, kterou nechcete vidět, ale přesto na ní máte přilepený zrak. A já to miluju! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Je to skvělá kapitola. Já jen pořád nechápu, co strašného se muselo stát mezi Wei Wuxianem a Jiang Chengem, že se z nejlepších přátel stali zapřísáhlí nepřátele. A proč je Wei Wuxian tak nenáviděný, podle mě prostě nedokážu pochopit, že si vybral jinou cestu kultivace. A rozhodně není lidský netvor jako Xue Yang (doufám, že to píšu správně - pořád mám trochu zmatek ve všech těch jménech)

    OdpovědětVymazat